כידוע, טרנד חדרי הבריחה הולך ותופס תאוצה ובשנים האחרונות נעשה נפוץ מאוד בכל רחבי העולם. הטרנד התפתח ממשחקי חדרי בריחה באינטרנט שהיו פופולריים במיוחד במהלך העשור הקודם. במשחקים אלה מצא את עצמו השחקן נעול בחדר, והיה צריך להפעיל את היצירתיות שלו, את ההיגיון ואת החשיבה שלו על מנת לצאת מהחדר כמה שיותר מהר. היה מגוון עצום ורחב של משחקים אלה, שעדיין ניתן למצוא אותם באתרי המשחקים השונים שברחבי האינטרנט.

לז'אנר המשחקים של חדרי הבריחה באינטרנט, על אף שמפתח כישורים שונים כגון יצירתיות, לוגיקה וחשיבה מחוץ לקופסה, יש גם חסרונות. בסופו של דבר מדובר בשחקן אחד שיושב מול מסך ופועל לבד, ואין לו בעצם אינטראקציה עם שום שחקן אחר, אולי מלבד דמויות וירטואליות כאלה ואחרות שהופיעו במשחק. המשחקים גם מאוד ממכרים והמבחר הרחב שלהם מפתה להמשיך ולהכנס, ולצאת, מעוד ועוד חדרי בריחה.

300 חדרי בריחה יש בארץ

לבעיה זו נמצא פתרון. היום, קיימים בארץ כ-300 חדרי בריחה המבוססים על אותו קונספט של המשחק, אולם כעת הם בגודל אמיתי, ומיועדים לקבוצות של שניים ומעלה. כבר לא מדובר במשחק יחידני ועצמאי אלא במשחק חברתי ומרתק שדורש שיתוף פעולה של השחקנים וחשיבה משותפת על מנת להצליח לצאת מן החדר בזמן. חדרי הבריחה הם דוגמה מעולה למגמה העולה של אנשים להתנתק מהמסכים, לצאת מהבית ולהיות באינטראקציה שאינה רק וירטואלית, והם נותנים מענה מספק והולם לצורך הזה. חדרי הבריחה מספיק מעניינים ומרתקים כדי להוות תחליף ראוי למשחקי המחשב. הם מספקים אינטראקציה חברתית כיפית ומאתגרת, וכך במקום שנבזבז את זמננו בוואטסאפ ונבצע ניסויים על גיפים ואימוג'ים, נקבל משימה אמיתית ונתנסה בחוויה ממשית. התפאורה המושקעת בחדרי הבריחה, החפצים שזזים בחדר כאילו בכוחות עצמם, האפקטים והפירוטכניקה, כל אלה יוצרים חוויה שהיא הרבה יותר מעניינת ושואבת ממסך הטלוויזיה או הקולנוע. משחקי הבריחה הם ה"חפש את המטמון" של שנות האלפיים, כולל החוויה, האתגר והחידות, בתוספת אפקטים מטורפים ותפאורות יוצאות דופן, שגם לדור הזה יהיה קל להתחבר אליו.

חוויה לכל המשפחה- חדרי בריחה

חדרי בריחה הם חוויה שמתאימה למשפחות שרוצות לצאת מהבית ולעשות משהו ביחד. גם הילדים הכי מכורים למחשב ולפלאפון, אחרי חדר אחד ירצו לחזור ולא יפסיקו לדבר על זה. חדרי בריחה מתאימים לקבוצות חברים שמחפשים משהו חדש ומלהיב שיאתגר אותם ויהווה סיבה מספיק טובה להתנתק לשעה מהעולם החיצון. חדרי בריחה יהיו מושלמים עבור צוותים במקום עבודה שמעוניינים לצאת מהמשרד ולחוות חוויה מגבשת, כיפית, מצחיקה ומרתקת ביחד, חד פעמית, כזו שתהיה בלתי נשכחת עבורם. זה בילוי מיוחד, כזה שבו לא תמצאו את עצמכם בודקים בכל דקה מה השעה ובכל חמש דקות מוציאים את הפלאפון מהתיק כדי לבדוק מי חיפש אתכם ובגלל זה יש בילוי בסגנון אסקייפ רום. חדרי בריחה זה הבילוי הכי טוב שאפשר למצוא היום, שבאמת יכול להשתוות למגוון החוויות שמעניקה לנו הטכנולוגיה.